Täna on siis see päev, kus jätame hüvasti ühe meie projektiga Ford Focus RS MK3, et see üle anda uuele omanikule. Ütleme, et need viimased 2 aastat selle autoga on olnud rohkem huvitavamad, kui ühe meie eelmisi pikemaid projekte EVO X näol.
Antud Ford Focus RS’ga saate tutvuda NordAuto’s. Auto on tagasi täiesti tehaseseades ja täielikult hooldatud. Autoga on käidud rajal vaid korra (Otepää Rahvasprint – Tehvandi rulluisurajal). Uuel omanikul on võimalik juurde soetada sellele autole rida tooteid, mida me ei ole jõudnud sellele autole külge panna (PowerFlex Musta perekonna puksid, KW coilid, GiroDisc esimesed pidurikettad, Endless piduriklotsid ette). Muud osad on juba leidnud uue omaniku. Aga küsi … tellime 🙂
Mis me siis teada saime?
Nagu ka sissejuhatuses mainisin, siis Ford RS on olnud meie majas üks huvitavamaid projekte, mille kallal töötasime ja raha investeerisime. Etteruttavalt mainin ära , et me ei puudutanud kordagi mootori sisu ja me üritasime seda autot hoida nii palju originaal, kui me suutsime enda ambitsioonidele lubada.
COBB AP3
Esimese asjana, mis me sellele autole soetasime oli COBB AP3 ehk asjandus, millega saab häälestada auto aju.
Mida see siis teeb? Sisuliselt on selle seadmega automaatselt kaasas Stage 1 ja Stage 2 tarkvaraline seadistus.
Stage1 E98:
Peak HP: +11.93% / Max HP +29.62% Peak TQ: +19.92% / Max TQ +29.39%
Stage2 E98:
Peak HP: +24.23% / Max HP +44.10% Peak TQ: +20.02% / Max TQ +44.26%
Stage 1 puhul piisab, kui asendate OE õhufiltri COBB oma vastu. Installite AP3’e ja voilaaa … sõit võib alata. Vahe on märgatav. Esimese asjana, mis ma sellel autol lasin uue tarkvaraga välja lülitada oli Auto Start/Stop. See on TÄIESTI mõtetu asi ja ma ei saa aru, mis selles nii head nähakse. Pigem see sobib riikidesse, kus istutakse tunde ummikus. Aga see selleks. COBB tarkvaraga on valikus seadistus kas siis E95 või E98 bensiinile. Kuna EU rikkus ära E95 bensiini siis valisime uue tarkvara, mis oli seadistatud E98 bensiinile. Me kasutasime Stage 1 lahendust sellel autol. Kuna Stage 2 nõuab endas juba IC ja väljalaske asendamist COBB toodetele. Me küll proovisime Stage 2 seadistust ilma, et oleksime vajaliku raudvara välja vahetanud ja tulemuseks oli see, et turbo viivitus oli pikem ja jõud rakendus alles 3500 pöörde peal. Aga kui see jõud ka lõpuks rakendus, suruti selg tugevalt vastu tooli … uskuge mind … see tunne oli ülim.
COBB tarkvaraga on võimalus ise kütusekaarti modida (soovitav seda lasta teha inimeste juures, kes seda teha oskavad). Me tegime sellekohase eksami ning saame öelda, et me oskame :).
Lisaks on selle seadmega sõidu ajal võimalik vahetada kütusekaarte ehk võimalik seadistada kuni 3 kaarti. Näiteks … kui lähete rajapäevale siis piisab, kui vajutate roolil “CAN” nuppu ja te teate et “Performance” kaart on 1 siis ühe korra vajutades “CAN” nuppu näitab pöörete seier, mis kaart teil hetkel aktiivne on (1 või 2). Kui vajutate veel korra siis saategi valida just selle seade, mida vajate. Pöörete seier liigub peale igat nupule vajutamist sinna, mis kaart valida. Seda ei saa teha siis, kui teil on kiirusehoidja sisse lülitatud.
Veel üks hea asi sellel autol ja tarkvaral on FFS (Fat Foot Sifting). See tähendab seda, et saate käike vahetada jalga gaasipedaalilt tõstmata. AP3’ga saate seadistada ka mis pööretel te seda teha soovite. Näiteks meil oli piiriks pandud 6500RPM. Kui kiirendasime ja ületasime 6500RPM siis jätsime jala gaasipedaalile ja vajutasime sidurit ja vahetasime käigu. Pöörded läksid ise alla ja me ei pidanud muud tegema, kui vahetama käiku.
Ühesõnaga hea vidin. Veel üks asi, et enne auto ära andmist me installisime COBB tarkvara maha ja auto jäi tehaseseadesse. Ütleme nii, et see auto muutus kohe igavaks 🙂
Stage 1 on meil ka kohe pakkuda osta.ee lehel.
BAFFLED OIL CATCH CAN, 2016-2019
Paigaldasime ka õlikoguja. See on selle auto puhul vägagi oluline. Nimelt see aitab IC’s liikuva õhu hoida puhtana ja parandab tublisti auto jõudlust pikemas perspektiivis. Üks selline ebameeldivam osa on ainult see, et anum on suhteliselt väike ja vähemalt 1x kuus peab laskma kogunenud õli/vedelik välja. Anum asub sellises kohas, kus on pisut keeruline juurde pääseda. Aga see vaev tasub ennast tublisti ära. Me jätsime selle seadme meie autole külge, seega uuel omanikul ei ole selle lahenduse muretsemisega enam vaeva näha.
ENDLESS PIDURIKLOTSID
Need, kes on juba korra kasutanud Endless klotse siis ega enam tavalisi klotse ei tahagi. Miks? Esiteks on need väga vastupidavad. Nende töötemperatuurid on alates 0 kradist kuni 850 kradini. Kui olete uue klotsi sisse sõitnud (10x kiirendanud kuni 100km ja igal korral teinud tugeva pidurduse. PS pidureid ei tohi plokki vajutada aga pidurdus peab olema tugev), on pidurdusjõud parimaid, mida kogenud olen. Seega kui vähegi võimalik siis kindlasti soetage sellele autole korralikud piduriklotsid.
Uued klotsid on ka kohe olemas ja saab osta.ee lehel osta.
GIRODISC PIDURIKETTAD
Soetasime need kettad tänu ühe USA’s elava ja tuttava kihutaja soovitusel. Ta põhjendas seda vastavalt oma kogemusele, kus ketta temperatuuritaluvus on parem ja materjali kooslus vastupidavam tänava ja rajapäevade tarvis. Me küll rajapäevadele selle autoga ei jõudnud, kuid tegime ühe testi, kus kiirendasime kuni 265km/h ja vajutasime pidureid …. uuuuuuh …. Endlessi ja Girodisci kooslus oli ulmeline. See jõud, mis auto seisma jättis oli meeletu. Pidurile vajutamise järel tahtis kogu mu nägu eest ära tulla, see oli valus, silmadest jooksis vett ja kui seisma jäin hakkas pea suurest koormusest ringi käima. Ma ei ole superautodes istunud ja sõitnud nendega (veel) aga see kirjeldus, mida nende juhid annavad oli täpselt sama.
Taha plaanisime paigaldad DBA 4000 seeria T3 pidurikettad aga ei jõudnud neid paigaldada. Ja need kettad leidsid ka juba uue omaniku.
POWERFLEX PUKSID
Viimane osa, mida autos muuta soovisime oli välja vahetada tootja puksid PowerFlex polüretaan pukside vastu. Me jõudsime vahetada tagadiffri puksid aga paraku me ei jõudnud teiste puksideni. Seisavad meil töökojas riiulil ja ootavad uut omaniku. Pukside roll oli teha auto juhitavus konkreetsemaks ja täpsemaks. Kuna tehase kummipuksid hakkavad ajapikku läbi vajuma. See oleks umbes selline efekt, kus kiirendades rattad hakkavad ees minema ja auto kere hakkab hiljem järgi tulema.
Puksid ka kohe saadava. Osta saab osta.ee lehelt
Kokkuvõttes on mul esimest korda kahju loobuda autost, mis suutis pugeda mulle hinge oma välimuse, südikuse ja iseloomu poolest. Auto, millele vaatas järgi iga inimene tänaval, autost, millest turistid tegid pilti … Head Aega Hea Sõber … saagu sulle uus ja hea peremees.