Ford RS MK3 PTU jahutussüsteem
Ford Focus RS Mk3 on väga populaarne ja laialdaselt hinnatud sportauto, kuid nagu kõik kõrge jõudlusega sõidukid, on ka sellel omad nõrkused. Üks peamisi probleeme esineb intensiivse sõidu ajal – eriti ringradadel ja spetsiaalsetel etappidel – kui jõuülekandesüsteemid üle kuumenevad. Sageli ilmneb siis AWD-süsteemi rikke hoiatus ja tagasilla lahti ühendamine, mis võib tekitada suurt pettumust. Probleemi põhjuseks on esidiferentsiaali (PTU – Power Transfer Unit) ülekuumenemine ebapiisava jahutuse tõttu, mille tagajärjel lülitab auto arvuti tagaveo välja, et vähendada PTU koormust ja laseb sellel jahtuda.
Täna võime väita, et probleemid on nüüd minevik. Pärast pikki aastaid intensiivset testimist on valmis unikaalne lahendus PTU jahutussüsteemi näol. See lahendus on ainus omas klassis, pakkudes täpselt seda, mida Ford Focus RS Mk3 omanikud on kaua oodanud.
Ford RS MK3 PTU jahutussüsteemi põhifunktsioonid:
- OEM mootori jahutuse PTU vaheti – tagab tõhusa ühenduse tehase süsteemiga
- Eraldiseisev veepump – tagab jahutusvedeliku tõhusa tsirkulatsiooni
- Kõrge jõudlusega radiaator – vähendab efektiivselt PTU töötemperatuuri
- Jahutusvedeliku anum – piisava mahutavusega, et tagada pidev jahutamine
- Täpselt sobitatud ja vastupidav vedeliku torustik
- Elektriline paigaldus koos ON/OFF lülitiga – võimaldab süsteemi täielikku kontrolli
- Juhtmete ümberpaigutamise komplekt – loob ruumi uue paigalduse jaoks
- Mitmesugused kinnitused professionaalseks montaažiks – tagavad süsteemi stabiilsuse
Pump käivitub ja peatub koos mootori käivitamisega ning lisaks on olemas täiendav lüliti süsteemi täielikuks väljalülitamiseks või aktiveerimiseks. Näiteks talvel rahulikul sõidul.
Tagades oma Ford Focus RS Mk3 jaoks optimaalne jahutus, saate nautida murevaba sõitu isegi kõige karmimates tingimustes. See on lahendus, mida on tegelikult juba kaua oodatud. On üritanud seda mure lahendada paljud suured ettevõtted nagu Mishimoto, kuid tänaseni ei ole nad mingi kindla tootepaketiga välja tulnud.
Mõned faktid Ford Focus RS Mk3 AWD-süsteemi kohta
Ford Focus RS Mk3 AWD-süsteemi peamised komponendid on esiosa jõuülekande seade (PTU) ja tagumise jõuülekande seade (RDU – Rear Diferencial Unit).
Kõige sagedasem põhjus, miks AWD-süsteem läheb avariireziimi, on ühest neist üksustest tekkiv õli ülekuumenemine. Intensiivse ringraja sõidu ajal kuumeneb tavaliselt üle PTU, mistõttu lülitab auto arvuti tagadifri välja, et vähendada PTU koormust ning ülekuumenemise protsessi.
Korduvate testide käigus leiti, et RDU kipub ülekuumenema intensiivse drifti ja donut-sõidu ehk gymkhana-stiilis sõidu ajal. Huvitaval kombel puudub RDU-l eraldi temperatuuriandur. Selle asemel arvutatakse virtuaalne õli temperatuur, võttes arvesse PTU temperatuuri ning sõidu intensiivsust (rooli pöörde nurk, G-jõud, gaasi ja pidurite kasutamine ning ratta libisemine). Testides leiti kinnitus, et see virtuaalne temperatuur arvutatakse väga täpselt, kui paigaldati RDU-sse temperatuuriandur.
Kes vajab PTU jahutit?
Kui soovite oluliselt pikendada AWD-süsteemi murevaba tööaega intensiivsel ringrada sõidul, on täiendav aktiivne PTU jahutussüsteem vajalik omada. Kui aga teie eesmärk on sooritada rohkem donut-sõite, tuleks läheneda olukorrale terviklikumalt, paigaldades lisaks aktiivse RDU jahutussüsteem ning tehes vajalikke tarkvaramuudatusi RDU programmeerimine.
Paigalduse etapid:
• Eemaldage esistange.
• Eemaldage eesukse ja mootori all olevad kaitseplaadid.
• Eemaldage vasak esituli.
• Eemaldage torud mootori ja PTU vahel.
• Sulgege mootori jahutusvedeliku ahel, mis juhatub PTU’d.
• Paigaldage veepump, veetank ja radiaator.
• Ühendage kõik komponendid jahutusvedeliku voolikutega.
• Paigaldage elektrijuhtmed ja komponendid.
• Soovi korral paigutage ümber ON/OFF lüliti.
Kui soovid kasutada oma autot sihtotstarbepäraselt siis ära lase ülekuumenemisel rikkuda oma sõidunaudingut – tutvu PTU jahutussüsteemiga ja võta meiega ühendust juba täna!