Kui valida siis miks?
Kunagi aastal 2016 lõpus mainisime esimest korda oma FB lehel Ford Focus RS 2016+ autost. Täna siis pea kuu aega olen ise selle auto omanik ning olen saanud enam-vähem tunda seda autot.
Ütleme ausalt. Ühepäevase testsõiduga sellest autost sotti ei saa. Pigem pisut ehmatab nii mõnigi asi, mis on esmapilgul vägagi häiriv. Kuid ajapikku hakkad autost aru saama ja vastused sinu küsimustele, et MIKS? saavad vastused. Aga alustame siis algusest.
Aastal 2016 silmasin ma esimest korda Focus RS autot ja seda siis ainult veebilehtedel. Olgem ausad, auto nägi piltidel väga kena. Tundus igati kompaktne ja piisavalt jõulise ja pisut ka ülbe olemisega.
2017 augustist olen Ford Focus RS omanik ja panen siin kirja mõned oma kogemused, mis selle ajaga on tekkinud. Ilmselt on sellelaadseid üllitisi kogu internet täis (küll inglisekeelseid).
VÄLIMUS:
Välimus oli esimene asi, mis mulle selle auto juures kohe silma hakkas. Auto esiosa on minu meelest väga jõuline ning kogu kerekuju tundub kuidagi proportsioonis olevat. Omale sai valitud just valge. Peamiseks põhjuseks oli välja kujundatud ettevõtte värvid (must, valge ja punane). Forde on toodetud üldse 4’ja värvi (Frozev white, Nitrous Blue Quad-Coat, Shadow Black, Stealth Gray). USA turule on aastal 2018 tulemas punane Ford Focus RS (Red). Oma osa auto välimusele annavad ka 19″ veljed. Jah, peab tunnistama, et rehvid, mis sinna peale lähevad on nii öelda „niidid“ ja meie oludes peab hoolikalt jälgima, kus sõita ja kuidas. Muidu võib veljed kergest ära rikkuda. Küll aga mahuvad sellele autole alla ka 18″ veljed, mis on meie teedele parim valik.
SISUSTUS:
Ütleme nii, et esimene asi, mis häiris on iste. See on tõsiselt kõrge ja seda ei saa madalamaks lasta. Istmeid on kolme versiooni.
Minu autos on iste, mis on ülal oleval pildil paremal. Selle nii öelda väikese ebameeldivuse saab lahendada Sparco või Recaro eraldi tellitavate istmeraamidega. See võimaldab isted allapoole lasta kuni 5cm. See on piisav, et minusugune 190cm pikk mees saaks mugavalt istuda. Sellega kaasneb küll aga üks väike tagasilöök. Nimelt taga istujal jääb jalgade ruumi veelgi vähemaks.
JUHITAVUS:
Mnjah … siin siis ka minupoolne teine ehmatus. Ma olen omanud enne RS’i kahte AWD autot (Subaru Impreza STi MY06 ja Mitsubishi Lancer EVO X). Olen aru saanud, et kui sõidad Subaruga siis pead sõitma kui tagaveolise autoga. Kui sõita EVO’ga siis pead sõitma, kui esiveolise autoga. Kuid Focus RS’ga ma ei saagi hetkel aru. Peaks olema nagu 4WD, kuid siin tulebki välja AWD ja RS’i 4WD erisus. Nimelt Subaru’l ja EVO’l on pidev nelivedu. RS’i puhul aga on tegemist nii öelda “intelligentse nelikveoga”. Kuna Focus on esmalt disainitud, kui esiveoline auto siis peamine jõud suunatakse esisillale. Nelivedu rakendub koheselt, kui selleks vajadus tekib. Ehk kõik see annab tunda läbi rooli, kui kiirendada ja sõidu ajal käiku vahetada. Käiguvahetus ehmatab esmapilgul väga tõsiselt. Kui kiirendada siis auto liigub kenasti otse (sellepärast, et kõik 4 ratast veavad). Kui aga lased käiguvahetuseks gaasi maha ja vajutad sidurit, et uus käik sisse lülitada, hakkab rool kiskuma kas vasakule või paremale. Seda ei aita vähendada ka sõidu reziimide vahetamine. Üks põhjusi on ka see, et RS’il on ees avatud esidiffer. Selle võiks kindlasti välja vahetada Quaife LSD difri vastu.
Muus osas on auto täiesti maavälise juhitavusega. Auto on kurvisõidus, kui maa külge kleebitud. Iga kurvi läbimisel see just kui nõuaks, et “pane juurde, ära hoia tagasi” … see on jällegi väga meeldiv üllatus.
MOOTOR:
Sellel autol on kasutusel sama mootor, mis aasta varem välja tulnud 2015 Ford Mustang Ecoboost’il. Tegemist vägagi võimeka mootoriga, mis allub küllaltki hästi tuunimisele. Küll on juba ka kuulda mootori poolset tagasilööki. Ütleme, et “titevead”. Nimelt on juhtumisi, kus on hakanud kaduma jahutusvedeliku. Samas ei ole avastatud ühtegi leket jahutussüsteemi torustikus. Kuid tegelik viga avastati puht juhuslikult, kus klient ühel hommikul autot käivitades kuulis mootoris kolksuvat häält. Auto viidi esindusse ning avastati, et jahutusvedelik on lekkinud 2 ja 3 silindrisse. Kusjuures plokikaane tihend on terve. Põhjuseks oli aga hoopis plokikaane kinnituspolt, mis asub 2 ja 3 silindri vahel. Tegemist on tehase veaga, mida on Ford ka vaikselt tunnistanud. Kuna kliendil juhtus see garantii ajal, siis vahetati terve mootor välja.
Veel, mis selle mootori eriliseks teeb on õli millega see sõidab. Tehase poolt on 10W-50. See viitab, et mootor saavutab väga kõrgeid temperatuure ja selleks ka kõrge temperatuuri taluvusega õli. Näiteks MOTUL mida meie töökoda ka aktiivselt müüb, pakub 0W-40 õli.
Mootori eluea pikendamiseks oleks soovitav teha mõningad investeeringud kahe asja peale.
TUUNIMINE:
Siin me pikka kirja ei kirjuta. Vaadake meie kodulehel olevat infot, mis sisaldab kokku pandud pakette sellele autole >>>>>>>>>>>>